Newsy

Jest WYWIAD do porannej kawy

Tomasz Cebulak w rozmowie z Eciepło.pl
O FUNKCJONALNOŚCI I DESIGNIE POMP CIEPŁA, NAGRODZIE ZA INNOWACYJNOŚĆ, KTÓRĄ THERMATEC OTRZYMAŁ NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH HVAC, A TAKŻE O NIEKORPORACYJNYM PODEJŚCIU, KTÓRE WIELE ZMIENIA. ROZMOWA Z TOMASZEM CEBULAKIEM PREZESEM FIRMY HOME STAR, WŁAŚCICIELEM MARKI THERMATEC

Pod koniec lutego odbyły się ważne dla rynku Międzynarodowe Targi HVAC. Jakie Państwo mają wnioski? Coś Was zaskoczyło? Uwiodło, zawiodło?

Tomasz Cebulak: Braliśmy udział w tych targach kolejny już raz. W tym roku zdecydowaliśmy się zostać partnerem strategicznym, bo idea targów i ich zeszłoroczna organizacja spodobała nam się i jest zgodna z naszym podejściem. Tegoroczna organizacja, merytoryczne imprezy towarzyszące, m.in. panele i konferencja dały duże możliwości nawiązania kontaktów biznesowych, a także mogły być dla wielu firm wspaniałą inspiracją. Widać też było sporą konkurencję, ale to zawsze dobrze dla klienta, gdy ma w czym wybierać. Mam też wrażenie, że rynek niejako się normuje, w tym sensie, że coraz więcej ludzi z branży zaczyna patrzeć z szerszej perspektywy i długoterminowo. Jednocześnie zdaję sobie sprawę, jak wiele jeszcze jest do zrobienia, np. w kontekście opieki nad klientem docelowym czy dobrym podejściem do programów dotacyjnych.

Na Międzynarodowych Targach HVAC otrzymali Państwo nagrodę za innowacyjność. To ważne wyróżnienie zwłaszcza w tej branży.

Tak, z pewnością możemy powiedzieć, że Thermatec to marka innowacyjna. Nie boimy się nowoczesnych technologii, stąd pewnie zawsze jesteśmy kilka kroków przed konkurencją. Tak było np. z wykorzystaniem czynnika R290, który stanowi podstawowy parametr pracy naszych urządzeń. Dziś wiele firm już go ma, rozumiejąc, że to dobry kierunek. Cieszę się, że rynek podąża za tym, w czym byliśmy pionierami. Jesteśmy praktykami i patrzymy nie tylko na Polskę, inspirację czerpiemy z tego, co dzieje się na świecie. Warto też podkreślić, że nasze niekorporacyjne podejście pozwala nam wprowadzać zmiany zawsze trochę wcześniej, jeśli tylko uznamy je za potrzebne, przydatne dla naszych użytkowników.

To nowoczesne podejście widać w Waszych produktach.

Tak. Jest sporo innowacji w naszych urządzeniach. Jedną z nich jest to, że poza powszechnie stosowanym standardem komunikacji za pomocą wifi, mamy również komunikację przy pomocy modułu DTU, czyli urządzenia z wykorzystaniem zabudowanej karty sim. To pozwala nam zaopiekować się klientem również zdalnie czy też skrócić czas potencjalnego serwisu, Karta SIM nie generuje już żadnych dopłat czy ukrytych dodatkowych kosztów dla klienta. Kolejna rzecz – wszystkie nasze pompy ciepła są już na zabudowanych zintegrowanych stojakach. Zdecydowaliśmy się je schować pod obudowę, ponieważ nie tylko względy techniczne są ważne, ale również estetyka. Dzięki temu osiągnęliśmy znakomity efekt wizualny, który notabene bardzo spodobał się zarówno naszym instalatorom jak i użytkownikom. Nasz wyjątkowy design również na targach zbierał znakomite noty. W zakresie konstrukcji obudowy poszliśmy jeszcze dalej, biorąc pod uwagę techniczne aspekty pracy – poszerzyliśmy i pogłębiliśmy urządzenie, oddalając się od parownika, chroniąc go w ten sposób przed nadmiernymi defrostami, a co za tym idzie przed niepotrzebną startą energii. Dzięki temu urządzenie jest bardziej ekonomiczne, parownik się również nie brudzi, a ludzie z branży wiedzą, jakie to jest istotne. Dodaliśmy również trochę detali, które będą ważne dla klienta docelowego, m.in. małe poziomice, które pozwalają, by użytkownik samodzielnie zadbał o urządzenie. Mały detal, ale z różnych względów – również odpowiedzialności użytkownika za swoją pompę ciepła – ważny i potrzebny.

No właśnie, sporo jako Thermatec komunikujecie o potrzebie zaopiekowania klienta docelowego. Ten temat widoczny był i w wywiadach, i również w Pana prelekcji na targach.

Sporo wyzwań stoi przed producentami, sprzedawcami oraz instalatorami pomp ciepła, m.in. właśnie w kontekście rzetelnego podejścia do klienta końcowego. Wiemy wszyscy, jak wiele czynników musi być spełnionych, by pompa pracowała wydajnie, oszczędnie i długoterminowo. To jest produkt, za który trzeba wziąć odpowiedzialność. Zarówno w kwestii poprawnego doboru, montażu jak i edukacji klienta. Dla nas jako marki Thermatec sukces to w pierwszej kolejności zadowolony użytkownik. To on przecież będzie najlepszą rekomendacją dla firmy.

Opowiedzmy więcej o profilu Waszego klienta.

Nasze produkty kierujemy do dwóch grup. Do klienta docelowego – użytkownika, który ogrzewa swój własny dom, ale również do klientów instytucjonalnych, przemysłowych. Zaznaczmy jednak, że klient instytucjonalny jest już najczęściej klientem świadomym, którym opiekują się instalatorzy czy projektanci. Większe wyzwanie, jak już wspominałem, stoi przed klientem indywidualnym. To on potrzebuje fachowej opieki, wsparcia i rzetelnego doradztwa. Dlatego obok szkoleń, które przeprowadzamy jako Thermatec, typowo technicznych dla instalatorów czy serwisantów, szkolimy również w zakresie komunikacji z klientem-użytkownikiem, jego edukacją. Rzetelna wiedza i opieka w zakresie pomp ciepła jest na pewno niezbędna.

Czego obawia się klient, który stoi przed zakupem pompy ciepła?

Klienci przede wszystkim boja się nowości, a także rachunków, kosztów, dlatego trzeba, by wiedzieli, jak działa pompa ciepła, a to wszystko stosunkowo łatwo da się wytłumaczyć i wyliczyć. Są programy audytowo-doborowe, my posiadamy własny taki program, w związku z czym zdecydowanie łatwiej jest rozmawiać z klientem i pokazywać, jak to może wyglądać w przypadku jego domu. Ale też należy pokazywać użytkownikowi, co sam, we własnym zakresie mógłby zrobić, by urządzenie było bardziej ekonomiczne i dobrze funkcjonowało.

Na koniec powiedzmy jeszcze słowo o designie Waszych urządzeń, bo tym również wyróżnialiście się na Międzynarodowych Targach HVAC.

Tak. Mieliśmy na targach mnóstwo informacji zwrotnych również dotyczących estetyki naszych urządzeń. I to nie tylko pomp ciepła. O designie powiem tak. Jeśli ktoś mówi: mam stary i brzydki dom, nie potrzebuję ładnego urządzenia, pytam czy ładne urządzenie przeszkodzą w tym brzydkim domu? No nie. A jeśli już mamy ładny dom, to na pewno będziemy oczekiwali ładnych rozwiązań. Dlatego uważam, że dobrze zaprojektowany, estetyczny produkt jest dla wszystkich.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: Eciepło.pl

Artykuł Jest WYWIAD do porannej kawy